Gå til hovedinnhold

Høstsådden er kommer inn og litt oppussing.

Kjenner at det er på tide med vår. Leser andres blogger og det er flere som har snøfrie hager rundt omkring nå. Her er det igjen noe snø enda, men nå begynner den å bli ganske så bløt. I dag er det flere varmegrader og det drypper og rennet alle stader.
Tok turen bak drivhuset i dag og fant igjen høstsådden min. To kasser med potter som ble satt bort midt i oktober.

I den ene potta hadde det spira og jeg er spent på om det kommer igjen noe der. Har ikke helt oversikten over hva som ble sådd, men det er bare frø fra egen hage. Må ta en titt i notater og lage meg ei liste.


Her er noen bilder av en fin merkelapp som jeg fikk av Elin Merete

for noen år tilbake.

Passet veldig fint her syns jeg!



Jeg hadde egnetlig trodd at jeg snart var ferdig med maling, men fant ut at jeg ville ta med den lille gangen vi har ved siden av stua. Den var i utgangspunktet trehvit, så her trengte jeg ikke så mange strøk med maling. Jobben ble gjort sist helg. Foreløpig skal speilet og benken få være slik. Det er nemlig lakkert, så om jeg skal gjøre noe med disse så må det pusses først og det gidder jeg ikke gjøre nå. Er jo ikke ferdig med overgangen stue/kjøkken enda heller.


Sitte puta har jeg trukket omigjen og en hjemmehekla pute har fått plassen sin der.


Buegangen er fra stua og døra vi ser på bilde er inn til det badet vi har oppe. Ved siden av badet er rommet til sønnen.


Må si meg fornøyd med dette!



Når man først begynner med en ting så baller det fort på seg!

Ønsker alle en fortsatt fin helg.

Kommentarer

Mia sa…
Så ljust och fint det blir. Det baller på sig ja, därför börjar jag inte (dårlig unnskylding ;) men köket förra sommaren håller i massevis för mig. Såöversikter glömmer jag alltid laga, inte dom jag sått inne, men dom ute. Men det är ju inte säkert att det blir något.
Här är det fortfarande en halvmeter snö, tröstlöst, men jag tror det har varit mindre snö på Lhr i vinter än här, i varje fall hos svigermor, men hon bor ju nästan nere ved Mjøsa. Vi får hoppas solen gör sitt snart så vi får gått ut och börja årets säsong. Ha en fin helg :)
Høstsådde har jeg helt glemt av at jeg har stående. Kanskje på tide å ta en titt i pottene og se om det har skjedd noe.
Den klematisen du har bilde av i et tidliger innlegg var utrolig vakker. Du må finne ut hva den heter for en sånn en ønsker jeg meg også. MÅ HA :-)
Beth sa…
Det er deilig å få lyse vegger og det passer jo godt med furumøbler siden du har furu dører. Men ønsker du male lakkert furu så holder det å vaske over med salmiakkvann og grunne godt før du maler!
Anonym sa…
Hei :)

Kom innom deg ved tilfeldigheter, og ser at jeg henger meg på deg!

Er også spent på hva som titter opp i kassenen dine :).

Fin blogg :9
Linda sa…
Så fint det blir:) Må jammen si du har vært flink:) Effektiviteten er høy her også, om igjen å bli ferdig før våren kommer ordentlig, for da vil jeg ut!!! Ønsker deg en god søndag
Så flink du har vært til å pusse opp, lyst og fint blir det.
Kjekt med høstsådd som spirer!
Merethe sa…
Så fint du gjør det Vivi. Og så koselig at du pyntet med merkelappen ;) Får virkelig lyst å male de trefargede veggene her også. Det er ikke min stil med ubehandlet treverk. Det blir malt etterhvert tenker jeg :) Her er det tåke og i natt regnet det. Lå og hørte regnet trommet mot vinduet. :) Nå skal vi avgårde å se på lille Elias. Gleder meg :D Ønsker deg en flott dag. Klem Merethe
Merethe sa…
pst...Spennende med frøsådden som har stått ute :)
Tove sa…
Stilig at det allerede har spiret i frøsådden som har stått ute. Nå må jeg også ut og titte i pottene. snøen smelter unna i rekordfart, men det er ikke mye liv i bedene ennå
Unknown sa…
Dette var en fin blogg ,takk for at du var innom meg ,
legger meg som følger for da kan jeg følge med videre(hva alt du måtte finne på) Takk for titten ,
Ha en fin vår uke klem Marit.
Bente sa…
Så fin gangen ble! Lys og lekker!

Ønsker deg en riktig fin påske!
Klem fra Bente

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne