Gå til hovedinnhold

Vesle jenta mi har blitt stor!

I morgen fyller frøkna i huset 15 år og i dag skal vi ha familiemiddag.
Det var ikke store jenta som kom til verden for 15 år siden, var vel kanskje litt lita mora også når jeg tenker etter. Det å bli mor er jo helt fantastisk flott og kan ikke måle seg med noe annet her i verden. Men det å bli mor for første gang og att på til før tida, så er det ikke så enkelt. Babyen ble ikke lagt på magen min som jeg hadde lest om og morsfølelsen kom ikke ved første blikk, som jeg også hadde lest om. Det er ikke noe stas å bli mor når dem springer ut med baby'n din før du i det hele tatt fikk vist hva det ble.
Men etter noen tøffe dager med pustehjelp og puppespreng så roet ting seg ned og følelsene kom sakte, men godt og etter en god mnd så kunne vi endelig reise hjem.
I dag skal vi altså ha 15 års feiring og bordet står dekket!
Litt rosa måtte jeg ha.

Søte steinhjerter er det eneste som er pynten, bortsett fra at det skal stå rosa tulipaner midt på, men dem står til kjøling enda.
Det blir servert honningglasert elgsteik med grønnsaker og poteter.
Etterpå blir det is med varme bær til kaffen.
Og her er min flotte 15 åring. Ei flott jente har det blitt og vi gratulerer deg så mye med dagen.
Om 4 mnd så er det konfirmasjon og nok en merke dag i livet vårt.
Huff, kan ikke noen stoppe tiden... bare for ei lita stund.
Hør på denne...
Ønsker alle en flott søndag!

Kommentarer

Elsa sa…
Lykke til med store jenta og med selskapet.
Tiden flyr fryktelig fort etter at en har fått smårollinger, og plutselig så er de flyvedyktige og forlater redet.

Ha en fin uke:-)
Gratulerer med bursdagsbarnet :-)
PS: Flotte tøyhjerter du har sydd.
krepsemor sa…
Ønsker lykke til med eldstedatteren! Og en skikkelig flott jente er det også! Ja, tenk at tiden går så fort? Mine to yngste blir 15 i september i år, og skal konfirmeres 12.mai! Og da er det gjort med konfirmasjoner her i huset, og det er både godt og litt vemodig. Snart flyr de ut av hjemmet =(
Nydelig pyntet bord, Vivi, og så de fine glassene da! Hva heter de?
Ja, hvor flyr tiden! Gratulerer med 15 års dagen. Koselig bor du viser. Her i huset har snart 15 åringen blitt 16, og snart et år siden konfirmasjon.
Kathrine sa…
Gratulerer til jenta di! Som tiden flyr ja. Min datter blir 19 i år, sønnen 14. Svisj...så er de ute av redet..
Flott pyntet bord:)Ha en fin mandag, Vivi.
Turid sa…
Gratulerer med dattera, tiden flyr som bare det. Det verste er at jeg synes den flyr bare fortere og fortere jo eldre jeg blir. Minstejenta her var konfirmant i fjor, så i april er hun 16 og skal begynne å øvelseskjøre. Skrekk og gru.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne