Gå til hovedinnhold

Invitasjonskort til konfirmasjon

Min kjære datter skal konfirmeres i mai og jeg har bestemt meg for å lage invitasjonene selv.
Hun fikk bestemme farge og tema, og siden hun er blitt ei rosa jente så ble det rosa med roser!
Jeg handlet inn det jeg trengte til invitasjoner og bordkort!
Siden frøkna holder på med skyting på fritiden så skal bordkorta festes med et bånd og en rose til ei hylse, som da skal stå på bordet.
Disse har jeg ikke startet med enda, men det kommer!
Her er alt utstyret jeg trenger til invitasjonene, så nå er det bare å sette i gang.
Etter noen prøver og testing, så ble kortene godkjent av hovedpersonen og fikk laget noen før jeg skal ut i sola!
Slik ble fronten på kortet. På den fremsiden her skal vi da skrive "Invitasjon til konfirmasjon"
Usikker på hvilken farge jeg skal bruke, mulig det blir sølv!
Noen forslag?
Synes rosen gjorde seg på det lyserosa kortet!
Litt pirk med de små glassteinene, og mye lim på fingrene ble det!
Her er innsiden på kortet og god plass til å skrive teksten!
Jeg har kjøpt ferdig doble kort og mange enkle ark med roser på!
Ble i grunnen veldig fornøyd med arbeidet mitt!
Nå skal jeg og sønnen ta turen til Mjøsisen for å stå på skøyter!
Det er strålende sol og varmegrader ute! Håper dere alle har en flott søndag!

Kommentarer

Så heldig du har som har jente og kan dille litt:)
Synest det ble kjempefint!
Synest svart er fint som kontrast med tekst eller mørkegrå..
Klem Linn
Så fint at du lager invitasjonene selv!
Det er jo såå mye koseligere og få..Kos dere med skøyte gåing på isen..
klem
Åshild sa…
Hold steinen med en pinsett og dypp ned i limet.

Det er så hyggelig å få selvlagde invitasjoner. Artig at du skal bruke hylse på bordkortene.
Turid sa…
Dette ser ut til å bli riktig fint. Flink er du :)
Anne C sa…
Så fine de er! Jeg elsker å dille og dalle med kort.
Helena sa…
Pyssligt det där :-)
Men fint blir det!
KRAM från mig!
Bekka sa…
Så fine invitasjoner du har laget, koselig å ordne selv da, blir mye mer personlig sånn!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne