Gå til hovedinnhold

God morgen i hagen!

Jeg måtte bare ut tidlig i dag og ta bilder!
Det er ikke mye annet, som gjør meg så glad om dagen, som det hagen gjør!
Skulle ønske jeg kunne sitte ute hele døgnet og bare nyte sommervarmen og alt som skjer!


For nå skjer det i full fart! For bare 3 dager siden så var alt grønt, men nå har det eksplodert både i hagen og blomstringen rundt oss.


Denne har en svak lys lilla farge!
Og jammen har det ikke kommet en liten gjest også :)



Martagonliljene kommer virkelig flott i år!
Gleder meg virkelig til disse blomstrer!



Gulveis!


Denne er jeg veldig glad i, og ble kjempe glad når jeg så at den hadde kommet med blomster!


Kubjellene synger på siste verset, men flotte er de enda.


Ingen ting er hvitere enn brudespirea!


Her kommer pionene så det suser!

Er det noe rart av vi hagegale trives om dagen?


Det var min lille runde før jeg drar på streikemøte!

Ønsker alle enn flott fredag med sol og varme!

Kommentarer

Villrose sa…
Helt nydelig :-)
Vært oppe og ute grytidlig de siste dagene for å oppleve og grave litt før jobb/varmen kommer. Og holder på til mørket siger på...
Marita sa…
Nydelige bilder!
Ønsker deg en god dag videre!
Så mye vakkert! Kubjellebildet var spesielt fint, Vivi! Ønsker deg en nydelig pinse!
Mariann sa…
Ja, nå vokser det så det knaker. Flotte Primula og kubjellen er fortsatt like fin.
God pinse!
Så mye fine planter som blomstrer hos deg nå. Stort utvalg av ulike planter du har i hagen...
Turid sa…
Vakkert, vakkert :) Kos deg masse i pinsa. Klem.
Ranten sa…
Ja morgenstund har virkelig gull i munn i disse tider :) Og jammen tror jeg ikke du har tatt igjen oss på vestlandet når det gjelder blomstring! God pinsehelg!
Dere er så flinke med hagene deres at jeg blir helt satt ut, men jeg elsker å følge med på alle nydelige blomsterbilder dere legger ut...sååå nydelige!!
Ja, da, om streiken varer er jeg tatt ut fra onsdag...så gjenstår det å se...syns de er kjappe med tvungen lønnsnemd under andre streiker. Tror forbundene har forberedt seg godt denne gangen, og bruker både godt om dispansasjoner og andre tiltak for at det ikke skal være fare for liv og helse!
Ønsker deg en riktig god pinsehelg.
Klem fra Kristin
Så mange fine blomster som kommer=) Du har jo bare en superflott hage=) Håper du får ei fin pinse. Vibeke
Marianne sa…
Så vakre farger og blomster !
Riktig god blomstrende pinse!
Vigdis sa…
Så flotte aurikler! Jeg nyter også herlige dager i hagen.
Landbohaven sa…
Dejlige billeder.
Tak for kigget.
Ha´ en god aften.
Bille sa…
Det er noe eget med å rusle rundt i hagen i morgentimene, selv som B eller C-menneske liker jeg de turene. Flotte bilder! Ha en fin pinse og nyt varmen!
Monica sa…
Hei på deg.
Å, så flott det spirer og gror i din vakre hage.
Ønsker deg en riktig deilig pinse!
Smil og klem fra Monica
Martin sa…
Martagonliljer er staselige liljer, og en av favorittene mine.
Sunniva sa…
Ja morgenen er den beste tiden nå, da kan man nyte og holde på litt i tilegg. Også kvelden da, for da kommer duftene så godt frem. Mange fine blomster som blomstrer hos deg nå.
Ha en fin pinsehelg!
Högagärde sa…
Kan morgonen bli bätte. En fotorunda i lugn och ro måste vara bästa starten.
Merethe sa…
Det er ikke rart at vi hagegale trives om dagen :)) Her nytes det fra tidlig til seint... Dette er balsam for sjela og næring for kroppen :) hi hi ....så mange fine primulaer? du har i hagen din...vakre planter.
Rejen sa…
Skønne skønne blomster og du får mange af dem...God mandag til dig...;-D Klem

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne