Gå til hovedinnhold

Tur i skogen for å se hva vi finner!

I dag har min kjære sønn og jeg vært i skogen, for å se hva vi finner av ting vi kan bruke.
Det er så mye inpirasjon rundt omkring i bloggland om dagen, så kanskje jeg skulle prøve om jeg fikk til noe jeg også.
 
Uten egentlig noe mål, så la vi ute på en liten tur i nærområde.
Det er herlig når man har skogen rundt seg, så slipper man å kjøre eller gå langt for å samle sammen litt rask og rusk.
 

Her er posene fulle og mor er fornøyd!
Da var det og komme seg hjem, for å se hva som kan brukes.

 
Litt pynt ved innkjøringen må også til.
Blir koselig om kvelden når lykta blir tent!



Utenfor døra ble det en del mose-potter. Jeg har også fått kjøpt noen gamle skøyter, som henger her. Den ideen har jeg også fått fra dere bloggere.


Kongler og trollkvist er flott pynt på mosen!


Nå venter jeg bare til det blir advent, slik at jeg kan tilføre litt rødt!


På den andre siden av døra ble det slik. Her har skogsnissen allerede kommet ut, for snart og ta vell imot de røde nissene. Jeg prøvde meg også på en grankrans i dag, om den ble så vellykket, tja.....
den ble litt stor, så på døra kunne den ikke henge.


Den passet bedre på den gamle sleden.
Dette er den første kransen jeg lager, men øvelse gjør jo mester.

 
Her må det også tilføres noen julefarger etter hvert!
Det ble koselig utenfor døra, og når mørket kommet så skal jeg tenne noen lys ute.


Jeg hadde nok trodd at mosen skulle være frossen, men det gikk veldig fint å få den løs.
Innerst inne i skogen var den fortsatt fin og grønn.
 
Håper dere også har hatt en fin søndag, om dere har vært på tur eller gjort noe annet som har vært koselig.
Heng dere gjerne med på Helgegleder som går helt frem til mandag kveld!
 
Ha en fortsatt fin søndag!


Kommentarer

Oj så mycket pynt! Det blir härlig adventsstämning hos dig, det ser jag. :-)
stallnilsen sa…
Så koselig du hadde fått det utenfor døra di, blir fint når du får lagt inn litt rødt neste helg ;)
Fine bilder.

Hilsen Lisbeth ;)
Så vackert du pyntat! Härligt med skogsvandring och sen kunna hämta hem ris och kvistar för olika dekorationer.
Mia sa…
Så fint det ser ut. Nu är du ju färdig till advent. Borde nog få ed någon i familjen på en tur i skogen och samla ihop lite jag också men jag har inte klart komma mig ut på hela helgen..
Nu kan du se fram mot det röda som du ska ha och tända ljus om kvällen :)
Unknown sa…
Ja nå ble det veldig fint og klart til julemåneden.
Dere har ikke snø på Lillehammer ennå heller ser jeg, vinteren er treg i år.
Masse fint å pynte med og koselig tur med godgutten, det må være en fin søndag.
Maritklem.
Tove Kristin sa…
Det ble kosli på trappa til deg. Herlige måndeden vi har imøte nå. Så nå kommer det til å være virkelig innbydende hos deg.

Ha en riktig flott søndagskveld til deg

Hilsen Tove Kristin
Vad fint!! Så härligt med mossa, granris och alla fina krukor. Me like:)).
Jag skulle också behöva gå ut i skogen och plocka lite "tillbehör" till krukorna, men jag kommer mig inte för det.
Kram Maria
Hei på deg vennen min! Så flink du er til å dekorere, ønske jeg var så flink, men jeg får heller nyte de flotte bildene dine.
Søndagen har vært grei og nå har jeg og Martinus vært hos mamsen, min bror skulle hjem til Bodø i dag så vi har just kjørt han på toget.
Ønsker deg en strålende kveld der hjemme på den andre siden!
Villrose sa…
Ikke vært i skogen i dag, men derimot hatt årets muligens siste hagehelg!

Skulle ønske jeg var så flink som deg til å pynte fint med naturmaterialer...
eli bella sa…
Så flink du er, kjempekoselig. Ha en fin kveld.
Inger Marie sa…
Kjempeflott Vivi:)
Så mye fint du fikk tak i..og du er jo så flink å sette det sammen:)
Jeg er litt forsinket med Helgegleder denne gangen...blir imorgen:))
Meta sa…
Så fint det blev av allt du hittade i skogen! Vilken otrolig förmån vi har som kan använda skogen till att pynta med. får bli en annan dag för mig i skogen, här öser regnet ner idag.
Kram Meta
Merethe sa…
Så deilig med tur i skogen Vivi :) Og du pynter så flott. Jeg storkoser meg når jeg kan stå ute å pusle med skogens skatter. Men i dag så har det blitt puslet ved symaskinen. Jeg koser meg med å lage små julehilsener til noen av mine hverdags engler. :)
Rejen sa…
Dejligt med en tur i skoven, og en masse fine ting du fandt, du har det rigtigt hyggeligt..;-D
Marianne sa…
Gøy å gå i skogen og finne så mye fint. Koselig adventstemning hos deg :-) . Nyt kvelden og uka !
Ranten sa…
Så flink du er! Jeg lar meg inspirere :) Vi har også høstet bar og annet gøy i helgen :) I dag vi hentet masse flotte greiner med kongler som var blåst av et lerketre :) Ha en flott ny uke!
Vigdis sa…
takk for mange gode ideer!
Så smart! Eg må prøve ta inn litt før frosten kjem igjen..


-fin veke-
DEt finns så mycket fint ute i naturen, tur att det är nära dit! Mossa och grane kan man aldrig få för mycket av. Väldigt dekorativt! Fint du har gjort! Kram Therese
MarJE sa…
Du har hatt ein fin og innholdsrik dag. Så mykje fin pynt du har fått til. Veldig koselig velkomst....
Ja ein vert inspirert av alle bloggarane...men døgnet skulla hatt fleire timar. Er så mykje eg har lyst å prøve...:))
God fin veke til deg.
Irene sa…
Å så mye fint ... her er det masser av inspirasjon å hente! Ha en fin uke!

Irene
Turid sa…
Så mye fint du lager :) Jeg skulle legge inn helgegleder hos deg nå, men det er stengt. Du skriver mandag kveld, men er det søndag kanskje? Finfin mandag til deg.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne