Gå til hovedinnhold

Helgeglede # 10

Tiden løper litt fra meg i morgen, så jeg legger ut min Helgegleder nå i kveld.
Vi skal feire 16 års bursdag og venter besøk, så her gjelder det å ha alt under kontroll!
 
Tenk at det allerede er 10. runde med Helgeglede!
Det er veldig hyggelig at dere vil være med på denne fotoutfordringen hver helg, og dele deres helgegleder med alle oss andre.
 
 
Min helgeglede denne gangen er fra sist søndag.
I skikkelig kaldt vintervær tok vi turen opp til "Bålsetra" i Sør-Fron kommune i Oppland fylke.
Noen gode venner av hos har hytte der, og vi skulle ta en dagstur opp dit for å besøke dem.
 
 
Og med ei kjempe fin hytte, gode venner og vakkert solskinn, så var det et fint utgangspunkt for en ubeskrivelig flott søndag.
 
 
Selv om det beit godt i kinna, så la ikke det noen demper for en skitur.
Pølser, varm drikke og ved i sekken, så la vi ivei innover fjellet.
 
 
Halv gått løp og det var på tide med en rast.
Samme hvor kaldt det er og samme hvor du er, så er det utrolig koselig å tenne bål ute i naturen.
Ungene kosa seg med grilling og vi voksne smilte med sola og nøt utsikten.
Det er herlig å kunne gjøre noe sammen og bare kose seg.
Vekk fra hjem og husarbeid og andre ting som "må gjøres".
 
 
Utsikten var ubeskrivelig flott. Her kan man virkelig bli bergtatt.
Tenk å ha en utsikt som dette fra hyttevindu - en perle på jord.
 
Takk til Elin, Magne, Sindre og Vetle som var med å skapte denne Helgegleden!
* * * *
 
Har du en Helgeglede som du har lyst til å dele, så lag et innlegg på bloggen din og link den opp hit.
Trykk på inlinkz knappen og skriv inn linken til ditt innlegg.
 
Ønsker alle en flott fredagskveld og en fin lørdag!
 
Søndag skal jeg vise dere is-prosjektet mitt
 
 

Kommentarer

MarJE sa…
Der var det utrulig flott. For nokre flotte klare bilder. Såg heilt idyllisk ut og ikkje minst perfekt med snø,sol og herlig grillkos.
Ja slike dager er gode gleder.

Ha ei fin selskaps helg.
klem frå MarJE.
Berit sa…
Misunnelig!!!! Eller det var vel kanskje slik her også, bare altfor kaldt til at det ble mer enn en liten svipptur. Helt uaktuelt med bålkos- helt uaktuelt å stoppe opp i det heletatt, egentlig... Det må vel bli litt mildere snart, trur du ikke??
Ønsker deg ei super-duper helg og storslått feiring ;o)
Å vad mysigt! Inget smakar så gott som en utomhusfika. Speciellt inte en fika vid sidan av en öppen eld. :-)
Marit sa…
Flotte bilder! Det så virkelig deilig ut :-) Mat smaker ekstra godt når den blir spist ute.

Ha en fin helg! Klem
For en koselig helgeglede! Og vinterglede! For dette må vel være det ultimate for en super vinterdag, med sol og snø, hygge med gode venner... ;)
Ha en god bursdagshelg! :)
Inger Marie sa…
Så flott tur på fjellet! Det ser helt fantastisk ut:)
God helg og lykke til med bursdagfeiring:))
Meta sa…
Vilka vackra bilder på en otroligt fin natur. jag saknar lite av de där fjällturerna vi gjorde när vår dotter bodde i Tenndalen.
Ha en fin helg
Kram Meta
Jannibele sa…
En sann nytelse å se vinterbildene dine. Ha en strålende feiring av jubilanten i dag!
Villrose sa…
Ikke fått vært på ski ennå, men i hvert fall deltar jeg på "Helgeglede" denne gangen! Passer ikke å blogge hver helg, men denne gangen klaffet det :-)
Nora sa…
Så nydelige bilder du viser! Kan skjönne at dere koste dere denne dagen ja:-)
Ha en fortsatt fin helg!
Klem!
Slike dager på denne årstiden er vitamininnsprøytning. Min helgeglede er også friluftsliv med familie og venner. God helg videre!
Vilka vackra bilder! Sååå mysigt!!
Ha en fin söndag.
Kram Maria
Ranten sa…
Mange flotte helgegleder her hos deg Vivi!Flotte bilder av vinteren du viser :) Vi kan ikke by på snø, men det er jo alltid noe og glede seg over. Bare det faktum at det faktisk er helg :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne