Gå til hovedinnhold

Vårtegn # 2 fra Lillehammer i Oppland!

 
Palmesøndag morgen og jeg er klar for å vise frem vårtegn!
Her på Lillehammer er det fortsatt masse snø, skikkelige vinterkulde på natterstid, og selv om sole skinner på dagen, så tiner det ikke så mye.
 

Dagene er blitt lengere, og nå kan man holde på ute til rundt kl 1900 før det blir mørkt.
Det er herlig at lyset er tilbake.
 
Mine vårtegn blir fra inne i stua.
Her prøver jeg så godt jeg kan å skape litt vår.


I går ble det vasket og pyntet til påske.
Det er lett å skape vår inne, nå som det er påske.
Kvister ble klippet og eggene som unga har malt i barnehagen, er fortsatt like fine og må henges opp hvert år.


Litt dill dall må til, og jeg liker godt å dille rundt med småting.
Legg merke til de to små glassene i vinduskarmen. Dette er tacosaus-glass, og fungerer kjempe fint som vaser.
Noen kvister ble satt i vann, og nå håper jeg på grønne blader snart.
 
Jeg fikk ikke bare pelargonia stiklinger av Lene før helga, det var også med noen staude-barn.
Disse måtte prikles og i går fant jeg frem jordsekken igjen.


Alltid når jeg prikler, så er spørsmålet om hvor mange som skal få lov å bli prikla?
Det er alltid like trist og måtte kaste noen, men hvor mange trenger jeg egentlig i en hage?
Nå ble det, som alltid, prikla mange flere enn jeg trenger selv, men kjekt å ha å gi bort.


Nå er det vår i lysthuset mitt igjen, og det føles helt herlig.
Jeg koser meg der inne, og snakker villig til de små planteungene mine.
 
Dette var mine vårtegn denne gangen. Har du lyst til å se flere, så finner du lista over dem som er med inne hos Elin!

Spennende å se vårtegn fra hele landet vårt!
Bli med du også da.
 
Ønsker dere alle sammen en flott palmesøndag. Og har du lyst til å være med på Helgegleder, så finner du den linken HER.
 


Kommentarer

Så koselig med babyplanter. Ingen babyer her enda, men håper det ikke er så lenge til det spirer. Ønsker deg ei koselig påske=) Vibeke
Marit sa…
Så vårlig det er inne hos deg! Ja, nå merker en at lyset er tilbake for alvor. Flotte småplanter du viser :-)
Klem
eli bella sa…
Masse vårtegn hos deg, og til nest helg så skrur vi klokken. Ha en fin søndag.
Så fint det ble hos deg. God påske .
Marita sa…
Herlig med vår! Skal snart ut å sjekke vårtegnene selv, men først noen helgegleder :D
Riktig god påske!
Liza sa…
Ååå, har samme problemet her når det gjelder prikling, klarer ikke å kvitte meg med noen. Nå er ikke det et stort problem lenger;) Koselig påskepynt du viser.
God Påske til deg og dine
Klem
Liza
Mariann sa…
Så koselig du har pyntet til påske! Det er hyggelig å lage litt vår inne, nå som den lar vente på seg ute.
Kjenner meg godt igjen i problemet med prikling. Det er alltid vanskelig å kaste prikleplanter.
Ha en riktig fin påske!
Så fint du har pyntetinne til påske og så mange spennende små staudebarn.

Fortsatt god påske til deg!
Koselig med vårtegn inne også! Det virker som om våren utendørs er litt i vinterdvale enda...
Det er trivelig å pynte til påske.
Passer på å ønske deg en riktig god påske! :)
*klem*
Unknown sa…
Så fint du har pyntet til påske, det er vår i stua di ja.
Jeg kjenner meg godt igjen med prikle problemet, jeg har vel funnet ut at det er bedre å ha ,,ikke så mange,,som er fine og som jeg rår å stelle med.
God palmesøndag Vivi, Maritklem.
Ranten sa…
Deilig vår og påskepyntet hod deg : ) jeg synes også at det er vanskelig å kaste småplanter når jeg prikler.. Men må man så.. God søndag!
MarJE sa…
Så vårlig det var inne hos deg. Du har pynta så fint. Ja, det er veldig kjekt å ta fram år etter år det borna har laga.
Supert i lysthuset med nyprikla babyer....no blir det berre bedre og bedre framover med lengre dagar og forhåpentligvis litt meir varme.
Ha ein fin kveld, klem.
Unknown sa…
Fine vårtegn. Digger de blå/turkise vasene, superflott og vårlige.

God påske!!
Unknown sa…
For en herlig stemning i heimen ♥
Edgar sa…
Fin vår- og påskestemning inne hos deg! Og masse småplanter å glede seg over mens man venter.
God Påske!
stallnilsen sa…
Så koselig vårstemning du har hos deg.
Æ må også snart sette igang med priklinga på noen av pottene , koselig arbeid, ser du og prater med plantene dine, hehe, d gjør æ også, hvær morra æ går inn i drivhuset, si æ hei hei, har dokker det bra dag ::: :O)))

Ha en riktig fin påske.

Lisbeth ;)
Så fin påske- og vårstemning du har inne. Ja ikke lett å kaste små spirer. Mine spirer har så vidt kommet opp av jorda.Her blir det priklet mer enn vi har plass til, og resten blir utdelt til de som vil ha ;-). Ha en flott påske!
Inger Marie sa…
Fiiine vårtegn hos deg Vivi:)...det er fortsatt vinter i hagen min også...så vårtegn blir det inne:)
Skal få fixet litt ved inngangen imorgen...ligger litt etter med tingene..:)
God påske:))
Elin sa…
Flott vårstemning i stua hos deg!
Jeg har også vinter og kulde, så må også vise innendørs vårtegn.
Jeg kan gjerne dele pelargoniastiklinger med deg - men hvordan gjør man det? Klippe av og sende i posten? Med eller uten røtter? Jeg kommer nok ikke til Lillehammer og leverer på døren;)
Elin sa…
Det skal jeg gjøre:) Flaks, for i dag har jeg vært og kjøpt 5 flotte småplanter på Hagemo. Stiklinger kommer over påske!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne