Gå til hovedinnhold

Vårtegn # 3 fra Lillehammer, Oppland

 
Jeg skulle virkelig ønske at jeg snart kunne vise frem skikkelig vårtegn, fra hagen.
Men også i denne runden av vårtegn, så blir det vårstemning i stua og i solveggen.
Ikke så værst det heller, om jeg skal være ærlig. Men nå har liksom vinteren gjort sitt, og nå er det på tide med noe snøsmelting og spiring.
 
 
Siden det er påske, så er det jo en selvfølge at vårblomstrene er på sitt beste.
Men forløpig må dem stå inne, for det er fortsatt vinterkulde på natterstid.
 

Påskeliljene står fint og stråler omkapp med sola ute. 


Tulipaner må også til i påsken, og disse har virkelig holdt seg fint.


Et sikkert vårtegn er stoler og kos i solveggen, og nå i påska har det blitt mye kos her ute.
Ei god bok, radio og kjenne sola varme opp en frossen vinterkropp. Åh, det er herlig.


Pølsegrilling har det også blitt, og noen ganger bare tenner vi opp i bålpanna bare for stemningen.
Selv om snøen ligger godt i hagene rundt omkring, så er det noen andre sikre vårtegn som aldri slår feil.
Naboene (og vi) stikker nese ut igjen, og noen har vi ikke snakket med siden i høst.



Jeg har jo litt fra hagen.
Denne takløken bor helt inntil veggen, og har ikke hatt så mye snø på seg i vinter. Og nå som sola har smeltet bort det lille som var, så titter den opp og hilser våren.
 
Dette var mine vårtegn. Har du lyst til å se flere så trykk dere inn til ELIN!
 
Ha en super påskedag!


Kommentarer

Härligt det ser ut med utemöblerna och fika. Ett riktigt vårtecken . Kram
Marit sa…
Flotte vårtegn likevel! Det er mye snø overalt på Østlandet, så det blir en sen vår her i år.
Fortsatt god påske, klem!
Högagärde sa…
Så vårfint ni har det i snön. Härligt att kunna sitta ute lite.
Elisabeth
Fint med Påskeliljer og Tulipaner inne og koselig krok å sitte i ute.

Ha en fortsatt fin påske!
Villrose sa…
Ikke så aller verst å sitte i solkroken på verandaen heller :-)
Unknown sa…
Fine bilder.
Våren kommer nok snart (håpe, håpe)

Fortsatt god påske!!
MarJE sa…
Sol og uteliv i solveggen er gode vårteikn!!!
Og så takløken då som kjem fram så vårgrøn og fin...herlig.
Hjå meg er det full vinter igjen.
Ha fortsatt god Påske, klem frå MarJE.
Hagetjelden sa…
Fine vårtegn!
Fortsatt god påskehelg!
Unknown sa…
Så koselig det var i solkroken din :o)
Ser härligt ut att sitta i utemöblerna och njuta av solens värme. Det är ett säkert vårtecken. Ha en bra vecka!
Kram Therese
eli bella sa…
Jammen, det var jo masse vårtegn, gjelder å være kreativ. Her sludder det nå etter tidenes tørreste vinter og sol, hmmmm.
Ser ut som dere har hatt det kjempefint i hagen, selv om jeg godt skjønner at dere vil bli kvitt snøen! Det vil jeg også=) Nå håper jeg på supervarme dager fremover, selv om det nok er en ønskedrøm! Ha en fortsatt fin påske=) Vibeke
Marita sa…
Koslige vårtegn. Kos i solveggen er helt fantastisk på denne tida :)
Ingun sa…
Hei
Så fine bilder. Slik bålpanne ønsker jeg meg;-))
MissMette sa…
Hei Vivi :)
Så herlige påskebilder du deler
med oss, både her og i innlegget
under :) Ikke noe som er så fint
å sitte i solkroken på terrassen
når sola skinner og snøen tiner
rundt en... Ja, snart er det vår
- ikke lenge til i alle fall :)
Her på Helgelandskysten har vi
virkelig fått vinteren tilbake
med masse snø, så våren ser ut
til å vente på seg her... Ønsker
deg en fortsatt fin påske, klem
fra Mette
Jatte sa…
Hei hei, så koselig blogg du har! Så herlig ut i solveggen der hos deg - godt å nyte solstrålende som varmer igjen :D

Ha en super ny uke,
Klemmer fra Jatte♥

Pssst.. følg med på bloggen min idag, kommer en give away :)
Elin sa…
Flotte vårtegn, Vivi! Vi har det nok ganske likt her i indre Telemark som hos deg på Lillehammer.
Vårtegn fra stua og grilling er bra det også:)
Det er godt med sola som varmer iallefall og koselig å sitte ute i solveggen. Denne frysebokskulden på natta må jo gi seg snart.
Unknown sa…
Så fine påskeblomster, og det er jo vårtegn bare det å kunne sitte ute og brenne bål.
Koselige bilder.
Fabelaktig sa…
Så kos dere har det i solveggen - herlig!

Maiaklem
Ranten sa…
Hei Vivi! Du har vunnet førstepremien hos oss i Rantenhagen! Premien kommer i posten :)
Herlege vårteikn!
Hjå oss blømer snøklokkene :-)
Kathrine sa…
Ja, det går litt sent i år, men som pollenallergiker håper jeg på en ikke så altfor eksplosiv vår da,)
Her er det ikke tegn til en skarve krokus engang. Mulig rådyrene har tatt de små spirene.
Nydelige bilder!
Ønsker deg en fin fin apriluke!
Klem:)
stallnilsen sa…
Så koselige og fine bilder fra dæ, vi har også tent i bålpanna i påsken.

Ha ei fin uke Vivi :)

Lisbeth :D
Bratte Bakka sa…
For ein herleg uteplass!!!

Ynskjer deg ei herleg ny veke!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne