Gå til hovedinnhold

Blommig fredag - september!

Kjenner at det virkelig blir godt med helg, og ikke minst høstferie.
En hel uke fri og jeg gleder meg til hyttetur, høstfarger og innekos.

Tema i Blommig fredag denne gangen er September.


Høsten har vært utrolig flott til nå, og jeg håper den fortsetter slik lenge.
Forsatt så kan vi nyte hagen, og se hvordan den forandrer seg og gjør seg klar for vinteren.
Høste inn litt frø, og spre noen frø litt lett utover.


Hagen har helt klart fått høstfarger. 
Varme og sterke farger, og det er mye flott som ikke har visnet ned enda.


Lønnetreet begynner å skifte farge, og mot den blå himmelen er den et flott syn.


Visne røde blader fra Villvinen har lagt seg på bakken.
Når jeg vandrer rundt i hagen nå i september, så har jeg lyst til å takke.
Takke planter og trær for nok en flott sesong. 
Måtte dem få god kvile til neste vår.


Kinasøte er virkelig en flott høstplante!


Nypene er også flotte å se på nå.
Knall røde i fargen og gjør seg godt på rosebusken.

Har du lyst til å se flere bilder fra september, så trykk dere inn hos

Ønsker alle en flott fredagskveld, og til dere som har høstferie - kos dere masse.

Minner om helgegleder i morgen som vanlig.


Kommentarer

Villrose sa…
Ja, det er tid for å takke :)
En nydelig høst hittil. Måtte det fortsette!
Ingmarie We sa…
Så vackra foton! Ja, i år får vi verkligen vara tacksamma för en underbar sommar och en vacker och varm höst, Vilken fin header du har med växthuset och alla liljorna. Ha en skön weekend.
Så vakkert med dine røde nyper og høstkledde lønnetre, herlig stemning i disse bildene! Jeg blir så glad av å se dem. Dine innlegg er fulle av innlevelse og hageglede. Nyt høstferien i fulle drag!!
Så fin hösten är hos dig! I natt kom första frosten, lite tidigt tycker jag. Men jag uppskattar hösten mer i år, annars brukar jag streta emot och vilja ha kvar sommaren.
Trevlig helg
Kram Maria
Inger Marie sa…
Herlige bilder fra høsthagen din!
En av mine to favoritt-tider dette...nydelige dager vi har:)
Nyt ferien og kos deg i høstdagene:))
loftkroken sa…
Nydelig ♥
Likte de klokkene :)
Kos deg i hagen din :)

Klem klem
Så søt den kinasøten var=) Aldri sett den før. Så deilig med ferie. Kos dere masse=) Vibeke
Gunilla sa…
Vilka fina foton.

Trevlig Helg
Meta sa…
Så fina bilder från Norge och hösten Den lilla blå var verkligen söt.
ha en fin söndagskväll.
Kram Meta
Så vackra septemberfoton. kram

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne