Gå til hovedinnhold

Helgegleder #55

Velkommen til helgegleder nr 55.
Håper du har lyst til å være med i denne runden også.
Ingen glede er for liten og ingen er for stor.


Sist helg var det bursdagsfeiring i heimen - igjen.
Vi har holdt på i snart 3 helger, og jammen skal det være en samling i dag også.
Alltid hyggelig med gjester!

Men tilbake til sist helg, for da var det nemlig guttebursdag på planen.


Det mest spennende som finnes for disse gutta om dagen, er PC og spill.
Derfor var det gjort plass til gutta ved kjøkkenbordet.


Her ble gutta ivrige og praten gikk fort og høyt :)


Skal si at disse gutta vet å bruke datamaskinen :)


Smågodt og potetgull hører til.


Søndag morgen var det bursdag, og alltid er det spenning når pakkene skal åpnes.


Ivrige hender som river i papiret.


Bordet er dekket og vi er klare for middagsgjester.


Etter som sønnen i huset er en fotballgutt, så bar bordet preg av det.


Kaken var også laget etter bursdagsbarnets ønske.
Messi er jo den store helten.


Veldig fornøyd med bursdagskaken og den smakte utrolig godt.
En fornøyd gutt var det når 11 års dagen var over.

Håper dere også har lyst til å dele deres helgeglede.
Du kan legge ut bilde på Instagram #helgegledevivishagerom
eller du kan lage et innlegg på bloggen din og linke den opp hit.

Ønsker alle dere en fin helg.


Kommentarer

Gratulerer til 11-åringen! Flott å feire litt. Her har det også vært mange fødselsdager allerede i det nye året og vi har kost oss med kaker og god mat, samlet familie og venner. Ønsker deg og dine en trivelig helg.
Vilken fin tårta! Förstår att han blev glad!
Kram Maria
Marit sa…
Så flott kake! Jeg tenker den gikk ned på høykant :-)
Ønsker deg en fin helg, klem!
stallnilsen sa…
Gratulere med vell overstått bursdager i huset, msse fine bilder fra dagen :)
Elsker det servise du har, har likedan :)

Ha e fin helg, Vivi.

Lisbeth :0)
Unknown sa…
Gratulerer til 11 åringen.
Jeg har en sønn som blir 11 til høsten, han hadde digget et sånt besøk.

hagen vår sa…
Hei! Dette må ha vært den perfekte bursdagen. Kaken er fantastisk.
God helg! Anne
Marit sa…
Det var skikkelig gutte geburtsdag med data, godis og den kaka da.
Gratulerer med arvingen jeg tenker han var fornøyd.

God ny uke fra Marit.

,,så vaker primula i innlegget ditt over,,
Gratulerer med bursdagen til fotballgutten. Må nesten spørre om kakepynten er ferdigkjøpt eller bestilt. Kjempecool...helgegleden hos meg som du allerede har sett, et Finnfunn....
Inger Marie sa…
Gratulerer med 11 åringen!
Kaken ser veldig god ut..og flott dekorert:)
Fin søndag til deg:))
Så flott med bursdag!
Gratulere SÅ masse!!

Fin ny veke til deg :-)
Gratulerer med den skjønne fotballgutten! Fin pynt.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne