Gå til hovedinnhold

Helgegleder #65

Hverdagen er her etter en fantastisk flott påske, og
dagene går i full fart igjen. 
På denne tiden av året, skulle jeg ønske at det var dobbelt så mange timer i døgnet, for nå er det alltid så mye å gjøre.


Denne helga skal jeg prioritere hagen, men aller først skal jeg få igang 
Helgegleder nr 65.

2.påskedag hadde jeg bursdag.
Både dagen og været var helt fantastisk, og vi koste oss ute i hagen hele dagen.


Roser og et hyggelig kort fra ei god venninne.


Og jeg fikk det jeg ønsket meg, nemlig en stor fotobag.


Så nå har jeg plass til begge kameraene mine, så nå har jeg alt på en plass.


Et lite stativ for lave og nære bilder, smart ikke sant?


Lys og servietter også fra ei god venninne.

Nå er ikke jeg en person som feirer så mye, men noen personer var jo her på litt servering.
Og siden dagen var så fin, så ble det grilling til kveldsmat.


Alltid kos med bålpanne.


Håper vi får flere slike fine dager fremover.
Deilig å kunne sitte ute i hagen igjen og nyte sola.


Endelig har jeg fått plantet i gryta, selv om jeg mangler i den minste.
Lyseblå stemor er min favoritt og sammen med hvit steiner, så ble det bra.


Har du en helgeglede som du har lyst til å dele, så er du hjertelig velkommen.
Lag et innlegg på bloggen din og link den opp hit.
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Ønsker alle en fin helg med masse glede og vårtegn.


Kommentarer

Heisann!

Gratulerer på etterskudd "søster-tyr"!🎂
Ser ut til å ha vært en hyggelig dag med flotte gaver.
Ønsker deg alt godt !
Elin sa…
Gratulerer med dagen som var! Fine gaver :) Et utrolig kjekt fotostativ.
Ha en super helg.
Gratulere med vel overstått fødselsdag, flotte gaver du har fått.

Ha en fin helg Vivi!
Gratulerer så mye med dagen som har vært, Vivi=) Ser ut som du fikk en superfin feiring. Koselig med gaver=) Håper dere får ei fin helg=) Vibeke
Marit sa…
Så flotte gaver du fikk, gratulerer så mye med dagen som var Vivi.
Det fotostativet så snedig og praktisk ut.

Så fint du har plantet, kos deg og ha en fin helg.

Klem fra Marit.
Gratulerer med vel overstått bursdag. Jeg må vel også si "søster-tyr" :-). Flotte gaver.Ikke minst det fine stativet til nærbilder :-). Ha en flott helg!
Ranten sa…
Gratulerer med overstått og flott ny fotobag! det ønsker jeg meg også :-)) God søndag i hagen!
Marit sa…
Gratulerer med vel overstått!
Så flott fotobag og smart stativ du fikk! Det stativet så veldig kjekt ut å bruke til nærsyntfotografering.

Fortsatt god helg!

Klem Marit
Inger Marie sa…
Gratulerer med dagen som var Vivi!
En kosleig dag du hadde..og deilig å være igang i hagen med planting og grill:)
Så koselig det så ut med bålpanne og masse søte små stemor! Gratulerer med dagen på etterskudd!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne