Gå til hovedinnhold

Sommerhagen!

Det er herlig å komme hjem til hagen, selv om det bare er for noen dager.
Det er ikke så lenge jeg har vært borte, men det å kunne gå ut i hagen og sette seg ned med kaffekoppen, ja det savner jeg.


Det er varmt og det er tørt, og jeg vanner og vanner.
Merker på hagen at det er noen planter som er på hell, og det er stadig stauder som blir klippet ned.


Riddersporene er ikke så veldig pene å se på, når dem er avblomstret.


Kjempeknoppurten har virkelig sprunget ut, og det er det mange humler som er glade for.


Astilbene er virkelig flotte nå.


Denne sitrongule liljen hadde kommet, mens jeg var borte.


Liljer har vært en lidenskap i mange år, og det er nok den løken jeg kjøper mest av når høsten kommer.
Vet ikke hvor mange jeg har og hvilken jeg har, men det spiller ingen rolle så lenge dem blomstrer og er fine å se på.
Denne røde tror jeg ikke jeg har sett før, så denne er nok ny :)


Dagliljene har så smått begynt å blomstre nå.
Denne var først ute, og jeg håper de andre kommer etter nå før jeg reiser på hytta.


I dag har jeg fått ryddet opp igjen litt og klippet litt.
Det er mange stauder som kommer igjen, om de får en klipp nå.
Stemorene i gryta har også fått seg en "sommerklipp"


Som sagt så er det varmt og deilig om dagen, og det er ikke lenge jeg orker å holde på om gangen.
Jeg har noen prosjekt som jeg ønsker å få gjort før høsten, men nå så koser jeg meg mest.

I morgen får jeg besøk av Lene fra Hagen i gutua, og det gleder jeg meg til.

Ønsker alle en fortsatt varm og fin sommerdag.


Kommentarer

Inger Marie sa…
Så deilig sommerhage!
Varmt om dagen nå ja...men vi nyter det likevel...vinter blir det tidsnok:)
Fine dager til deg:)
stallnilsen sa…
Så masse fint som blomstrer hos dæ Vivi, man må bare nyte disse deilige sommerdagene vi er så heldige og ha fått iår, æ vanner og vanner her og og mye tørker bort.

Fine bilder fra hagen din.

Ha en fortsatt fin sommerkveld.

Lisbeth :)
Fantastisk oversiktsbilde!!!! God påminnelse om å klippe ned staudene... Det må visst jeg også få gjort. Vil gjerne ha en ny blomstring.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne