Gå til hovedinnhold

En rolig søndag!

Jeg hadde tenkt å bevege meg ut i dag, for jeg innbiller meg at det har jeg godt av. 
Men det er ikke alltid jeg har like lyst, og i dag har jeg en slik dag.
Det er rolig i huset, så hvorfor skal jeg trampe rundt på veiene, når jeg kan være i ro inne?
Og når jeg titter rundt meg, så blir jeg ikke arbeidsledig av å være hjemme heller.


Været er heller ikke det samme som det var i går, så husarbeid er i grunnen helt grei på en dag som denne.
Jo mer jeg får gjort nå, jo mer slipper jeg i uka som kommer. For da er det jo hverdag igjen med jobb, skole og andre gjøremål som krever sin kvinne.

Jeg prøver også å få ryddet litt i bildearkivet, for der har det en vane og hope seg litt opp.
Det blir mange bilder i løpet av noen uker, men jeg har blitt flinkere til å slette så antallet er ikke så høyt som det kunne ha vært.


Nærbilder av Primulaene som jeg brukte på bursdagsbordet sist helg, ble ikke så aller verst.
Noen nærbilder blitt ofte for lyse, mens andre blir uskarpe.
Jeg synes det er flott med digitalt kamera, for da kan jeg bare knipse i vei, og slette dem som ikke ble bra. 
Husker godt det første kamera jeg fikk som barn. Et kamera som det var film i, og når filmen var full så sendte vi det inn og fikk bildene i posten ei uke senere.
Du verden, der var det mye rart, og det ble nok kastet mange bilder som hadde kuttet av hodet på motivet, eller at bilde hadde blitt helt svart.


Kamera med film skal jo helst ikke ha lys på seg, men jeg husker at jeg var så nysgjerrig at jeg tittet inn til filmen, får å se om jeg så bilde jeg hadde tatt.
Jammen er det godt at ting har blitt til det bedre, så slipper jeg å titte inn i kamera lenger.


Vi har hatt flott himmel på Lillehammer i noen dager nå, både tidlig på morgenen og på ettermiddagen. 
På det rette tidspunkt ser det ut til at hele himmelen er i brann.

Ønsker alle en fortsatt fin og rolig fastelavenssøndag.
Hos meg er det snart boller med krem - en underlig tradisjon, noe min mann synes er helt greit.


Kommentarer

Her i Bergen har det vært fantastisk vær i dag, så da har det vært beskjæring og raking på meg. Og midt oppi det hale fikk jeg bakt boller, så vi har allerede hatt kaffebesøk og spist fastelavensboller. Temperaturen nådde nesten 10 grader i skyggen hos oss og de første krokusene sprang ut. Jaja, denne gangen var jeg heldig med været. Neste gang er det sikkert din tur! Klem fra Anne-Kristin
Nydelig flotte bilder!

I dag gjekk eg fyrst tur med mannen. Så kontakta ei venninne meg.
Gjekk tur i sol og vind.

Fin veke til deg :-)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne