Gå til hovedinnhold

Gratulerer med morsdagen!

Gratulerer med morsdagen alle mødre.

Morsdag er den dagen i året da vi mødre kan slenge oss ned på sofa'n, ta fram ei god bok og nyte lydene av resten av familien, som fikser og ordner en 3 retters middag på kjøkkenet.
Dette er den dagen vi får kaffe på senga, og et kort som er laget i barnehagen, eller skolen.
Kanskje det følger med en dorullklovn, eller en tulipan laget av eggekartong.


Pappa'n i huset har selvfølgelig kjøpt blomster, og vasen blir plassert midt på stuebordet. Og når morsdagskaken skal spises til ettermiddagsnyhetene, er hele familien samlet til en hyggelig stund.
Ingen stress og mas, og vi mødre får tårer i øynene når vi igjen leser morsdagskortene.
Lille frøken har tegnet oss to i parken, og lille gutt har tegnet seg selv på fotballbanen med mor som tilskuer.


Morsdagen er en dag da vi mødre blir hedret, og satt pris på.

Jeg husker morsdagen slik, fra da jeg var ei lite jente. 
Da vi tegnet morsdagskort på skolen, og gjemte det i flere dager, slik at ikke mor skulle se det.
Da ettermiddagsnyhetene var samlingsstund for familien, og kaken skulle spises.
Vi ante ingen ting om kjøpepress, og det var ingen mødre i nabolaget, som la ut flotte gaver på facebook. 
Vi ungene var fulle av stolthet da vi overrakk kortene, som hadde fått noen krøkker i hjørnene, av å ligge i skoesken under senga.


Her i huset feirer vi både morsdag, selv om det ikke er på samme måte som da jeg var ung.
Vi kjøper kake og samles for ei kaffestund, men vi holder oss unna kjøpepresset fra handelstanden.

Det blir ingen innlegg på facebook, av min morsdagsgave i år heller.

Blomster ordner gubben, så flotte tulipaner i vase står midt på stuebordet.

En klem og en gratulasjon fra frøkna, og sønnen i huset har allerede gitt meg morsdagsgave så lenge jeg lever, han kom for 12 siden på morsdagen, og mer kan jeg ikke ønske meg.

Hvordan feirer dere morsdagen?


Kommentarer

Här är inte morsdag förrän i maj. Undrar hur det kommer sig att det blivit sådan spridning på datum? Också i Finland firar man en annan dag. Jag har alltså tårta, kramar och blommor framför mig:)
Det høres ut som en fin måte å feire morsdag på=) Vi gjør det på samme måte her og, ingen gaver, men kos og moro med familien=) Det er mye viktigere, synes jeg=) Kos deg, og god morsdag=) Vibeke
Det tok tid innen jeg kom innom deg, men dataen har vært "syk"! Jammen tar det tid å rydde opp i sånt. Ut og inn av Elkjøp, jeg har hatt lånemaskin, brukt mannens data, vært uten og prøvd igjen. Nå er det ut til at det skal gå bra og jeg kan både, skrive og blogge litt igjen. Ønsker deg en strålende søndag. Her skal det snart feires morsdag med mine.Gaver er ikke viktig i det hele tatt. Får jeg en blomst, så er det kos, men som regel blir det en twistpose. Helt fint for meg. Det viktigste er at de kommer innom!!!! Kos deg med dine og gratulerer med din morsdag!
Hørtes ut som en koselig morsdag! Og du har helt rett, morsdagene nå for tiden får enkelte til virkelig å ta av. Godt skrevet og jeg måtte le litt av at du tok det så på kornet ;-)
Ha en fin søndag :-)
Tante Rose sa…
Hva slags primula er det på det tredje bildet? Den var virkelig uvanlig og fin!

Gratulerer med morsdagen!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne