Gå til hovedinnhold

Fortsatt koselig i drivhuset


Ute i hagen er det ikke så mye å skrive om lenger, men i drivhuset er det fortsatt liv.
Jeg høster tomater og chili, og potter med nysådde frø står på rad og rekke.
Det er koselig å tilbringe en time eller to i drivhuset, når arbeidsdagen er over.


Det er varmt og godt her inne, for den lille vifteovnen gjør jobben sin.
På dagtid er det flott høstvær, og da er det riktig så varmt og godt her inne.


Jeg har pynta og dilla litt der inne, for det er jo fint å ha det koselig rundt seg.
Nå er ikke jeg verden beste til å lage dekorasjoner, men jeg får så mye inspirasjon fra andre blogger, så jeg prøver meg på litt av hvert.


Tistler er flott og holder seg lenge, og sammen med stein, som for øvrig er noe jeg liker, så blir det jo litt fint?


Det ser ut til at det blir nok en fin høstdag på Lillehammer i dag.
Jeg har planer om å gå en lang tur, og etter hvert ta en tur i drivhuset for å se etter modne tomater.

Ha en super lørdag.


Kommentarer

stallnilsen sa…
Hei Vivi.
Hagen min er heller ikke noe å skryte av , men i drivhuset har æ også det koselig :)
Du har det kjempefint hos dæ og æ syns du nu er flink å lage litt ting å tang :)
Men å så nyfrø nu, det gidd æ ikke.

I dag har det sludda skikkelig her og nysnøen ligg tykk i fjellet.
Så da har æ like godt pakka inn noen julegaver idag :p

Ha ei fin helg.

Lisbeth :O)
Unknown sa…
Så nydelig pynt du har laget Vivi, det er nok koselig å sitte i drivhuset å være kreativ.
I mitt drivhus er det bare rot he he og det har jeg rota selv, ja ja sånn er det.

Håper du har en fin høst og en god helg, tiden flyr når en har det gøy,,,

Maritklem.
Jannibele sa…
Se så utrolig koselig og frodig du har det i drivhuset ditt. Godt å ha en sånn oase hvor sesongen varer mye lenger. Jeg har ikke drivhus og er veldig glad for at høsten har vært så varm og solrik i år. Da får jeg sesongen litt lenger.
Kos deg Vivi.
Jannicke
Koselige bilder fra drivhuset ditt :-) Det er så herlig å ha et drivhus å kunne koble av i etter dagens arbeid, man trenger en liten stund for seg selv og få ned pulsen ;-)
Fortsatt fint høstvær, måtte det vare riktig så lenge!
Ha en fortsatt fin søndag :-)
Inger Marie sa…
Ja...er det ikke hyggelig å bruke noen timer i veksthuset også på denne årstiden!
Syns du lager veldig fine stilleben og pynt,jeg:)
Fin ny uke til deg:)
Alltid koselig og inspirerende å titte inn til deg. Ha en fin høstdag!
Rett og slett koseleg hjå deg!
Meta sa…
Du ha det härligt i ditt växthus. det är mysigt att ta till det när allt annat är grått och nerklippt. Här är det ingen frost än så vi har fina färger att njuta av. solen lyser och jag njuter av att vara på kolonin och pyssla i rabatter och växthus.
Ha en fin dag
kram Meta
Så fint du har pyntet i drivhuset! Dette var jo riktig lekkert! Håper du har gode høstdager på Lillehammer. Vi har hatt høstferie i Brumunddal, ikke så langt fra deg.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne