Gå til hovedinnhold

Mars måned og premie til give away

I dag skriver vi mars og det er første vår måned!
Forventningene er jo der til årets hagesesong og det har allerede begynt å klø i fingrene!
Frø er kommet i jorda og noen har gitt meg belønning i flotte spirer.
Selv om drivhuset takket for seg tidligere i vinter, så er jo håpet om et nytt der og jeg har mange planer om hva jeg skal fylle det med!
Hagen har jeg også tanker og planer for. Rosebedet som det skal jobbes videre med, stauder som skal flyttes og ikke minst alle stauder som skal kjøpes. Ønskelista er lang!
Håpet er jo at det ikke skal regne så mye i år, men det får vi ikke gjort så mye med!
Så da behøver jeg ikke bruke opp energien min på det.
Mars er måneden er tiden for søle, slaps og vårtegn.
Søte blomster med masse farger. Helt klart en flott tid som jeg har gledet oss til lenge!
Primula er helt klart vårens blomst og den første jeg kjøper, så fort nissene er pakket ned igjen!Jeg tenger farger og litt tegn på liv igjen!
Håper alle får en flott vår med masse god temperatur og sol!
* * * * *
Jeg lovet at jeg skulle røpe premien til min give away i dag. Det er 8 dager til trekning, så det er bare å henge seg på!
Premien er hentet fra en koselig blomsterserie fra Oriflame.
Kaffekrus, håndkrem og såpe!
Det skal også være en trøstepremie, men det røpes ikke før den 8.mars!
Har du lyst til å være med så trykk her:
Ønsker alle en flott torsdag!

Kommentarer

Marit sa…
Priumula er flotte blomster når jula er over. Jeg har tre stk. nå som jeg håper overlever innelivet, og kan plantes ut når snøen er borte. Ha en fin dag!
Landbohaven sa…
Godt billede af de smukke primularer.
Tak for kigget.
Ha` en god dag.
Anette sa…
Visst är de fina de där primulerna. Synd bara att de inte trivs så bra inne. Åtminstone inte hos mig:-)

Härligt att det är mars månad!

/Anette
Rekkehuset sa…
Enig Vivi, vi trenger litt farger når nissene pakkes vekk:-) Primula er fine, men forfaller fryktelig fort hos meg, dessverre. Melder meg på give-away'en din også!
Klem fra Hanne.
Primula er vakre vårblomster og gjør våren nærmere inne med sine vakre blomster!
Kathrine sa…
Primulaer har jeg bare de som kommer opp i hagen. Ingen inne, enda,)
Men nå, nå har jeg endelig fått tatt opp pellisene og skiftet jord på de!
Gjett om de ble glade.

Ha en fin fin torsdag. Klem:)
Anne Kari sa…
God mars og vår til deg også! :)
Unknown sa…
Fine primula og fin give away:) kos deg med våren- håper mars blir mild og god:)
Klem Maria
Marita sa…
Ja, mars er en fin måned, selv om den er litt lunefull. Primula får jeg ikke til inne. Ute vet jeg ikke.....kanskje jeg burde prøve etterhvert. De er jo så fine.
God helg til deg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne